esmaspäev, mai 15, 2006

Se bastasse una vera canzone

"Mhadisshon hon hea hopheraathor," ütles Janika Freidkes kunagi - ja tõsi ta on. Rohkem ma Aktuaalse Kaamera oppidest midagi ei tea. Veel enam: tundub, et AK-d tehakse suuremalt jaolt ilma oppideta, sest nende nimesid lõputiitrites nagu pole. Ja kui vaadata pilti, siis on ka tunne, et... oppe vist tõesti ei olegi. Peale Madissoni, kes võtab õlalt. Võtab viimase peal. Võtab viimast. Ja võtab Tartust.

Kanal 2 uudist seevastu ei tehta ilma oppideta. Sellel kanalil on hoopis teine kniff: neil on nimelt steadicam. Vaese-mehe-steadicam, kui täpne olla. "Ja miks seda keegi ei kasuta?" küsisin ma kunagi ProMedialt, kes selle juurika Kanal 2-le tarnis. "Vaata," ütles ProMedia. Ja ma sain teada, et Kanal 2 oppidega on see teema, et kui nad lähevad steadicamiga välja, siis on neil tunne, et linnakodanikel tekib tunne, et kui opil on steadicam seljas, SIIS OPP EI OSKA...

Siis opp ei oska, my ass! Siis opp ei oska?! Appii!

Kunagi tulnud ühe produktsioonifirma opp üht JVC uut mudelit noolima ja tuvastas, et sellel ei olegi autofookust. Kardetavasti ei olnud see vend profikaamerat varem näinud, sest ühelgi profikaameral pole autofookust ja ei hakkagi kunagi olema.

Kunagi ütles üks vend mulle, et ta ei jõua küll võttel manuaalfookusega töötada. Ja mina ütlesin talle, et... Ma ütlesin, et ma saan egotripi, kui ma kogu aparaadi täismanuaalsesse režiimi lükkan. Ja ma vist väga ei valetanudki.

Kunagi, kui ma Domplattel elu-olu kinosin - ja see on juba hoopis teine jutt -, laulis väljaku ühel nurgal mustanahaline. Ning spottis mu välja - hoolimata mu pikast fookusest ja tähelepandamatust kujust -, ja tegi oma segakeelsesse laulu joonelt ühe salmi juurde:

Fotografa, fotografa -
Kameramann so dangerous,
fotografa, fotografa -
Kameramann so dangerous.

See ongi minu laul. Sellest peale.

*****

se bastasse una vera canzone
per convincere gli altri
si potrebbe cantarla più forte
visto che sono in tanti